Prin urmare, necesitatea de a dezvolta acest tip de transport în Republica Moldova a fost evidentă. Această nevoie a fost cauzată de cresterea schimbului commercial si creșterea comerțului în volum.Asa cum industria și producțiia agricolă a crescut s-au mărit și schimburile comerciale, atît în regiune cît și cu alte țări, ceea ce a contribui la sofisticare mijloacelor de transport pentru mărfuri și călători.
Beneficiu progresiv a transportului feroviar a atras investiții atât ale statului cît și pentru companiile private.
Prima linie a drumului feroviar de pe teritoriul Republicii Moldova a fost construit în anul 1865 de la stațiea Razdelinaia pînă la stațiea Cuciurgan. În 1867 a fost extinsă pînă la Tiraspol, și deja în 1871 pînă la Chișinău, iar patru ani mai târziu liniia a fost extins pînă la Ungheni. Punerea în funcțiune a acestor linii de cale ferată, fără îndoială a contribuit mai mult la o creștere rapidă a producției industriale și agricole, dezvoltarea legăturilor interne și internaționale, o creștere semnificativă a traficului. În 1873 a început circulațiia pe traseul Chisinau–Cornești.
Din primele zile ale Marelui Război pentru Apărarea Patriei, calea ferată, care a apărut pe linia frontului, a devenit o arteră de trafic majoră în zonele de război. Pe acest drum a fost făcută evacuarea locuitorilor distribuirea munițiilor, alimentelor pentru prima linie și utilaj pentru întreprinderi industriale.
- restaurarea de piese stație și deschideri,
- este dată în exploatare gara de la Chișinău
- introducerea metodelor inovatoare de lucru
- propuneri de raționalizare și invenții.
- dezvoltarea traverselor de fabricație piloreze,
- înființarea atelierelor de lucru
- metodele propuse și dezvoltate de formare a trenurilor de mare viteză cu o marcă de garanție
În 50-e. invenția lui D. Matveenko
- aranjamente de călătorie proiectate
- invenție de ridicator hidraulic
- invenție a unui instrument de măsurare săgeților în secțiunile curbate ale Căilor Ferate (hordostrelomer)
- cărucior de măsurare
- dispozitiv hidraulic pentru extragerea vîrfurilor
- mașină continuă, pentru a dezșuruba, de ungere și strângerea șuruburilor
- aparat de sudură feroviară
- mașină de șlefuire
În 1961 afost introdusă vagonul diesel pe drum și s-a efectuat introducerea despecerauluit în tren și muncă. Tehnologiia de muncă propusă la stația Bender a devenit tipic pentru crearea unui proces de lucru a opririlor în sectoarele sătești, în rețeaua drumului de cale ferată.
.
Drumul feroviar ca si toate celelalte capacități a omenirii se lărgește, se modernizează si se realizează. În present "Drumul Feroviar Moldova" se poate lăuda cu începerea înnoirii trenurilor. În Chișinău a fost adus primul tren modernizat din 14 planificate.
Noul tren, transformat de la fostul tren Diesel D1 producție maghiară, este o pildă pentru țara noastră. Acesta este echipat cu scaune confortabile, care sunt în număr de 267, aer condiționat, vicee igienice, ferestre, lift pentru persoane cu handicap, televizor, uși automate, precum și un sistem de informare a călătorilor cu privire la oprirea trenului în stații.
Informație de contact
Adresa: |